Opisy punktów programu

Punkty ciągłe

Zostań najlepszym z najlepszych (konkurs)
Alicja „Alutek” Kowalska – TOPORY

Udowodnij, że jako łotrzyk (szpieg, złodziej, itp. itd.) jesteś zwyczajnie najlepsza, bądź najlepszy! Konkurs jest tajny… o tym co masz zrobić, kiedy i gdzie dowiesz się z zaszyfrowanego listu, który otrzymasz niedługo po zgłoszeniu swojego udziału w tym niecnym konkursie.

BOGDAN QUESTODAJCA (konkurs)
Artur „Thorsten” Polański – TOPORY

Bogdan daje Questy!
Weź Questa! Wykonaj Questa! Odbierz nagrodę!*
Dodaj Questa!** Daj innym wykonać i odebrać nagrodę!*

  • Nagroda 0 golda i 10 XP
    **Dodaj Questa zupełnie za DARMO! (i obserwuj jak low levele robią Twoje Questy)
    MUCH FUN! MUCH XP!
    TWOJA ROBIĆ QUESTY BOGDANA!
    ~BOGDAN
    Konkurs trwający podczas całego konwentu. Po informacje zapraszamy do Obozu Elfów.

Zabawy z bronią (warsztaty)
Hubert „Hunter” Gruszczyński – BELLE APOCALYPSE

Teoretyczne i praktyczne zajęcia ze współczesną bronią palną dla graczy i misiów gry. Podczas warsztatów uczestnicy zapoznają się z takimi klasykami jak AKMS, Tantal, TT czy słynna ucinaczka do palców a więc RPD. W wielu grach komputerowych, ale i systemach gier fabularnych (zwłaszcza postapo) spotkamy się z bronią palną i dobrze byłoby wnieść do swoich sesji nieco więcej realizmu lub też zaspokoić dojrzewającą z dawna ciekawość… Też tak masz? Zapraszamy.

LASER TAG
Jakub „Lemek” Leman – PROJEKT KORUND

Laser-tag – podobny do paintballa sport, w którym zawodnicy strzelają do siebie wiązką podczerwieni LED. Zbierz 2-4 osobową drużynę i przećwiczcie strategię, współpracę i walkę drużynową przed sobotnim turniejem! Albo po prostu dobrze się bawcie biegając po lesie z replikami karabinów. Rozgrywki będą przeprowadzane w piątek, zapisy na akredytacji.

Turniej Pokera – START PIĄTEK GODZINA 12:00
Jan „Mith” Łajkowski – TOPORY

Rozproszony turniej pokera w systemie Texas Hold’em (Teksański klincz).
Każdy uczestnik Toporiady może przystąpić z taką samą pulą początkowych żetonów, nie ma dokupywania, wygrywa gracz, który na koniec będzie miał najwięcej żetonów. Liczba miejsc przy stołach ograniczona, jeśli będą zapełnione kolejny uczestnik może dołączyć kiedy ktoś odpadnie lub zrezygnuje. Dołączać i odchodzić można w dowolnym momencie.
W czasie oficjalnego trwania konkursu zapewniona opieka i partnerzy do grania, gracze mogą grać w innych godzinach w zależności od dostępności miejsc i opiekunów.
Znajomość pokera nie jest wymagana.
Na żadnym etapie nie biorą udziału żadne pieniądze.

Sesje czwartek

Idziemy Expić – „Władca Pierścieni – Idziemy Expić (Przeróbka IVONA)”
Jan „Dżuls” Walendzik – TOPORY

Sesja będzie rozgrywana w stworzonego przeze mnie indie erpega. Do wyboru są dwa warianty rozgrywki. Gracze wcielają się w postaci z uniwersum przeróbek parodii na Youtube z serii ‚Idziemy Expić’. Jeżeli ktoś nigdy nie miał z tym do czynienia, to bez problemu zostanie zapoznany z całym settingiem w zaledwie dwadzieścia minut. Gra wymaga posiadania przez każdego gracza minutnika (może być w telefonie).
1000K gold please!
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Liczba graczy: 4-6
Ograniczenia wiekowe: 16+
TW: rasizm

Tajemnice Pętli – „Telefony, Telefony”
Łukasz „Paździoch” Pańczyszyn – TOPORY

Nic się tak nie dłuży, jak ostatnia lekcja w sobotnie popołudnie, prawda? Ale ta lekcja i wszystko co się wydarzy zaraz po niej może sprawić, że Dzieciaki zaczną inaczej patrzeć na swoje życie. Rembertowo też nie będzie tym samym miastem, jakim było jeszcze tego sobotniego poranka…
(Sesja mocno inspirowana twórczością zespołu Republika. Jej znajomość nie jest obowiązkowa, acz sugerowana.)
Liczba graczy: 3-6
Ograniczenia wiekowe: 16+
TW: brak

Coriolis the Third Horizon – „The Dying Ship”
Krzysztof „Cris” Krzyżanowski – TOPORY

Lodowy transportowiec Orun II przestał odpowiadać na wezwania i zmienił kurs w kierunku śmiertelnie niebezpiecznej chmury asteroid. Gracze mają za zadanie przechwycić ciężki frachtowiec, dowiedzieć się co stało się na pokładzie, i bezpiecznie sprowadzić go na Coriolis. Co kryje się na pokładzie cichego transportowca i co stało się z jego załogą?
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Ograniczenia wiekowe: 16+
TW: przemoc, agresja

Ogniwo – „Maniaki!”
Adam „Ahmed” Jabłoński – TOPORY

O ile, ci od jonów i fotonów nie nawalą, to kwantowcy i telemetria powinni sobie poradzić. Banda oszołomów… Biocybernetycy i ci od pola magnetycznego, jako jedyni wykazali się myśleniem. Jak tutaj można pracować!?! Co Skok powtarzasz ciągle to samo, a i tak któryś coś spartaczy! Z3U – ośrodek badawczy najlepiej zaopatrzony na świecie i co? Jajco, gdyż ciężko przeszkolić Ekspedycję pod kątem programowania i wklepywania danych… ehhh… Grunt, że teraz wprowadzili co trzeba, tak?
Co?
Jakie dziwne odczyty!?!
Jakie znowu paliwo wodorowe!?!
ZATRZYMAĆ SKOK! ZATRZYMAĆ SKOK! ZATRZYM…
.
.
.
Emm… Profesorze Hamilton… mamy problem…
Odpowiednia dla początkujących: NIE
Ograniczenia wiekowe: 18+
TW: śmierć

Storytelling – mechanika autorska – „Alice’s Adventures in WonderWasteland”
Artur „Thorsten” Polański – TOPORY

Wiosna rok ’54. Wyjątkowo ciepła i spokojna jak na 8. rok Zimnej Wojny. Dla wyższej klasy średniej Cheshire, dzień mija zupełnie jak przed przystąpieniem do NATO. Śniadanie. Polowanie. Herbatka o 5. Atak nuklearny… ATAK NUKLEARNY?! SKOK NA GŁOWĘ DO PRZYDOMOWEGO SCHRONU! BŁYSK! CIEMNOŚĆ! Tunel…
A jak bardzo Atomowy Holocaust zmienił Krainę Czarów dowiecie się tylko podążając w głąb króliczej nory.
Odpowiednia dla początkujących: NIE
Liczba graczy: max 4
Ograniczenia wiekowe: NIE
TW: brak

Warhammer 4 ed. – „Żywa Idea”
Łukasz „Azur” Sadkowski – TOPORY

Archaon Wszechwybraniec, Pan Końca Czasów, wyruszył z północy pozostawiając za sobą jedynie zgliszcza i trupy. Siły Imperium, Krasnoludy, Bretonia, Księstwa Graniczne, a nawet Elfy, wszyscy stanęli na wezwanie i biorą udział w, wydawałoby się, przegranej walce. Wy, oddział mięsa armatniego, wyciągnięci ze speluny życia i rzuceni na front, próbujecie przetrwać. Nikt nie dał wam broni, nikt nie da wam orderów. Ale, ale, to nie ziemia właśnie zadrżała, prawda?
Sesja będzie prowadzona na pełnej/w miarę pełnej mechanice Warhammera 4 ed. z przygotowanymi wcześniej kartami postaci. Jeśli będzie taka potrzeba, zasady zostaną wytłumaczone przed sesją.
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Liczba graczy: max 4
Ograniczenia wiekowe: 18+
TW: brutalność, śmierć, kanibalizm, robaki, krew, demony, gałki oczne, gore, cierpienie zwierząt, cierpienie dzieci, szczury, pająki, ludobójstwo, samookaleczanie, napaść seksualna, nekrofilia, tortury, głód, pragnienie

Storytelling – „Diamond of Peru”
Adam „Adaś” Howaniec – TOPORY

Sesja detektywistyczno-kryminalna wzorowana na twórczości Agathy Christie.
Gracze wcielą się w załogę „Diamond of Peru”, niewielkiego statku wycieczkowego spływającego po Amazonce w latach 60. XX wieku.
Atmosfera na pozór taka jak na każdym statku wycieczkowym, da się jednak wyczuć dziwną nerwowość.
Wrażenie ciągłego bycia obserwowanym nie opuszcza was od paru dni. Coś – albo ktoś – czai się w cieniu.
Ile sekretów może skrywać się na tym niedużym statku?
Tu, w samym środku dżungli amazońskiej standardowe metody mogą nie wystarczyć, w ruch będą musiały pójść „małe, szare komórki”, by połączyć kilka na pozór niepowiązanych ze sobą faktów.
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Liczba graczy: max 3
Ograniczenia wiekowe: 13+
TW: sprawy kryminalne

Agon – „Kwiat Lotosu”
Aleksandra „Olivander” Zaręba – TOPORY

Najwygodniej śpi się otulonym w płatki kwiatu. To będzie długi i spokojny sen. Ale świat nie zaśnie i będzie czekał na powrót swoich herosów.
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Ograniczenia wiekowe: 16+
TW: Może się zdarzyć brutalna śmierć.

Warhammer 2 ed. – „Strażnik”
Gabriel „Muffin” Wołynko – TOPORY

Jeśli słyszycie historię o czymś, co jest od dawna zamknięte, skarby będące w środku nie były nigdy ruszane i mogą nadal tam leżeć… Magiczne przedmioty, kufry ze złotem i pełne biblioteki.
Czy poszlibyście to sprawdzić i być może stać się obrzydliwie bogatymi?
Tak też myślałem przyjaciele.
Jest tylko jeden problem. Miejsce, o którym mowa, było siedzibą potężnego czarodzieja. Wieki temu.
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Ograniczenia wiekowe: NIE
TW: Może być czasami deczko straszno, choć wątpię, aby ktoś to tak odebrał.

Storytelling w systemie Conspiracist: the Game THEY Don’t Want You to Play! – „Kolejny dzień w raju”
Katarzyna Żmuda

Illuminati (o ile istnieją) mają dla was zadanie: zrobić rzeczy w miejscach. Czy Illuminati (oczywiście, że istnieją) dadzą znać, co to za rzeczy i w których miejscach trzeba je zrobić? Cóż, to nie tak, że NIE dadzą znać, ale to z pewnością też nie tak, że DADZĄ znać. Illuminati (nie ma bata, że istnieją) cenią sobie swoją prywatność, a wy, jako ich popleczniko-entuzjaści totalnie to szanujecie. Także nie ma co gadać, trzeba działać, żeby dać Illuminati (są kłamstwem stworzonym przez samych siebie, by ukryć fakt, że na mocne 23% istnieją, ale tylko we wtorki) powód do czegoś, co mogło kiedyś leżeć koło dumy!
Sesja improwizowana, której celem jest wytworzenie maksymalnej ilości endorfin, korzystając z galopującego absurdu, paranoi, teorii spiskowych i skarpetek w kropki.
Gotowe postaci w klimatach popkulturowych. Czy trzeba znać klimaty popkulturowe, żeby zagrać? Absolutnie nie.
Znajomość systemu nie jest obowiązkowa.
Odpowiednia dla początkujących: NIE
Liczba graczy: 4-6
Ograniczenia wiekowe: 18+
TW: Sesja jest improwizowana, w związku z czym przed jej rozpoczęciem ustalone zostaną z graczami elementy, które mają się na niej nie pojawić.

Storytelling / FU – „Tragedia na przełęczy Diatłowa”
Jakub „Lemek” Leman

Wydarzenie, które miało miejsce prawdopodobnie w nocy z 1. na 2. lutego 1959 roku, na wschodnim stoku góry Chołatczachl, na Uralu Północnym. Dziewięcioro uczestników studenckiej wyprawy w góry Uralu poniosło śmierć w niewyjaśnionych ostatecznie do dziś okolicznościach. Na cześć przywódcy wyprawy, Igora Diatłowa, przełęcz, w pobliżu której doszło do tragedii, nazwano Przełęczą Diatłowa. Akta, utajnione przez 50 lat, znów są dostępne.
Co się tam dokładnie wydarzyło? Czy uda Wam się odkryć prawdę?
Uwaga: Sesja trudna, proszę o zapisywanie się tylko doświadczonych graczy.
Odpowiednia dla początkujących: NIE
Liczba graczy: max 4
Ograniczenia wiekowe: 18+
TW: śmierć, wypadki, niewyjaśnione zdarzenia


D&D 4 ed. Dragonlance – „Nów Czarnego Jeźdźca”

Natalia „Ex” Krzymińska – TOPORY

Bogowie odeszli, a wraz z nimi, wiara i przymierze między rasami podupadły. Tak rozpoczął się wiek rozpaczy. Obrażeni przez krnąbrnych ludzi bogowie milczą w niebiosach. Jednak po 300 latach bez boskiej odpowiedzi znudzony Nuitari zaczął siać zamęt w Krynnie. Po krainie zaczęły się snuć kultyści owego boga, szykując świat na przybycie ich pana. Obecnie w jaskiniach, lasach czy nawet pałacach zbierają swe siły. Wielki Mag Paladine wzywa was, aby powstrzymać plan Zakonu Czarnych Szat przed nowiem, kiedy to sam Nuitari ma się ujawnić. Czas goni nieubłaganie, a smoki są coraz bardziej rozdrażnione…
Odpowiednia dla początkujących: NIE
Liczba graczy: 4-5
Ograniczenia wiekowe: 16+
TW: brak

Savage Worlds – „7 spojrzeń w pustkę”
Sebastian „Mesjasz” Kowalski

Czyli krótka historia pewnego gatunku literackiego.
Odpowiednia dla początkujących: NIE
Liczba graczy: 4-5
Ograniczenia wiekowe: 18+
TW: przemoc

Dungeons & Dragons 5 ed. – „Każdy dobry uczynek”
Aleksander „Magu” Gruszczyński – KLUB FANTASTYKI DRUGA ERA

Każdy dobry uczynek zostanie przykładnie ukarany. Rzuciłaś srebrną monetę temu proszącemu dziecku, pomogłeś tej staruszce zanieść zakupy do domu, wysprzątaliście i pozbyliście się szczurów w tawernianej piwnicy, albo jeszcze coś, co wydawałoby się dobre. Potem był tylko ból, gryzący zapach i więcej nie pamiętasz. A teraz budzisz się i widzisz…
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Ograniczenia wiekowe: 13+
TW: więzienie, trupy, szczury, pająki

Star Wars – storytelling w klimacie Mandalorianina -„Nakręcana Pozytywka Huttów”
Artur „Czcibor” Maziarczuk

Nar Shaddaa, księżyc przemytników, oczko w głowie huttyjskich rodów, miejsce gdzie brud i smród ulicznych rynsztoków miesza się z pełnymi przepychu pałacami huttyjskich bogaczy. Miejsce, gdzie jedni zyskują pieniądze i sławę, inni tracą wszystko, a życie każdej istoty jest liczone w kredytach. Jedyne czego oczekują huttowie to spokój, w którym można prowadzić interesy i pomnażać fortunę. A to jest akurat coś czego obecnie brakuje. Dwa potężne rody huttów są na krawędzi wojny, a głowy rodów siadają do rozmów, od których może zależeć pokój w całej huttyjskiej części galaktyki. Nikomu nie życzę żeby znalazł się teraz w środku tego bałaganu. A tak się składa, że właśnie Wy się tam znajdujecie. Dług u huttyjskiego lorda to nie jest nic dobrego w normalnych okolicznościach, a Wy macie dług wobec klanu Hasijinadak, czyli właśnie tego klanu, który jest powodem całego obecnego zamieszania. Głowa klanu, Goralgo The Hutt wzywa Was na obrady byście mogli go spłacić…
Odpowiednia dla początkujących: NIE
Ograniczenia wiekowe: NIE
TW: brak

Potwór Tygodnia – „Mętne wody”
Dobromir „Dobry” Stawicki

Grupa przybywa do małego miasteczka, żeby rozwiązać Tajemnicę dziwnego zabójstwa… Czyli standardowy dzień z życia Łowców Potworów.
Na początku sesji wybierzemy postacie, a potem będziemy „grać, żeby się dowiedzieć”.
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Liczba graczy: 3-4
Ograniczenia wiekowe: 13+
TW: Zabójstwo, utonięcie.

Pulp Cthulhu – „Koniec świata w Trójkącie Bermudzkim”
Karol „Dzik” Olchowy

Pulpa jaka jest, każdy wie. Śledztwo, zdrada, rytuały i horror z dodatkiem heroizmu, oraz niezwykłej akcji, a to wszystko na niebezpiecznych wodach Trójkąta Bermudzkiego.
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Liczba graczy: max 4
Ograniczenia wiekowe: 16+
TW: gore, przemoc, wojna

Program Piątek

11:00

Kalambury serialowe (konkurs)
Nina „Ktulu” Wilczyńska

Kalambury z tytułów seriali fantastycznych. Przyprowadź drużynę, aby poćwiczyć czytanie w myślach i (wcale nie) wyglądanie jak głupek.

Fakty i mity w horrorach (prelekcja)
Aleksandra „Ruda” Włodarczyk – TOPORY

Horrory zawsze wzbudzały wiele emocji – niektórych śmieszą, innych przerażają. Wachlarz doznań jest szeroki – od krwiożerczych samochodów niczym Christine, przez azjatyckie zjawy jak z Ringu, po nawiedzone domy jak w Amityville. Ale czy oby na pewno one wszystkie są wyłącznie wytworem wyobraźni? Przyjdźcie i przekonajcie się!

Kalambury drużynowe „Idziemy Expić”
Jan „Dżuls” Walendzik – TOPORY

Chcesz spróbować swoich sił w drużynowych kalamburach tematycznych i oglądałeś serię parodii pt. ‚Idziemy expić’? Albo może jesteś ich fanem i znasz wszystkie dialogi na pamięć, a w dodatku nauczyłeś się mówić głosem syntezatora mowy Ivona? Zapraszam zatem na przecudowną zabawę i niezapomniane wspomnienia. A i jeszcze jedno: w party może być maks 8 osób. No chyba, że jesteś turkiem, to i tak za nimi pójdziesz.

Czy androidy już śnią o elektrycznych owcach? (prelekcja)
Piotr „Banan” Banasiński – TOPORY

Od ładnych kilku lat w świecie Sztucznej Inteligencji jest naprawdę gorąco. Przełomowe odkrycia, nowatorskie zastosowania i stare obawy. Zapraszam na pogawędkę o tym, gdzie jesteśmy dziś i gdzie, być może, będziemy jutro, jeśli chodzi o Sztuczną Inteligencję.

Sesja RPG Fate/Jeźdźcy Smoków – „Skażone dziedzictwo”
Paweł „Skała” Jurgiel – LANS MACABRE, ERPEGOWY YAK

Jeźdźcy Smoków to autorski system o latających na smokach strażnikach pokoju Imperium w epickiego rozmiaru świecie fantasy. Na tej sesji udamy się do kraju piramid, by odkryć źródło trapiących go problemów. Oczywiście zamieszane są w to jak zwykle potwory, potwory, które tylko Jeźdźcy Smoków mogą być w stanie pokonać.
Sesja odpowiednia dla początkujących: NIE
TW: przemoc wobec niewinnych, kataklizmy, nadużywanie władzy

12:00

Fotowoltaika na biwaku
Wojciech „Ciapek” Bogdański – TOPORY

Jedziesz na obóz w dzicz, gdzie na bank nie będzie prądu? Nie ma nic lepszego jak własne źródło energii. Zasada działania, podłączania, miejsca, gdzie można kupić w rozsądnej cenie.

Kulisy konkursów na najlepszego Mistrza Gry i Gracza (panel dyskusyjny)
Anna Leman, Hubert „Jankoś” Jankowski – TOPORY

Pół poważna rozmowa z organizatorami i sędziami konkursów RPGowych. Będzie o historii konkursów, sposobach oceniania, o tym jak zwrócić na siebie uwagę sędziów i czym wyróżniali się zwycięzcy. Do tego parę anegdotek z ostatnich edycji – jednym słowem wszystko, co chcielibyście wiedzieć o konkursach RPG, a baliście się zapytać.
Paneliści:

  • Patrycja „Dziczka” Olchowy (organizatorka konkursu NERD, sędzia Pucharu Mistrza Mistrzów, sędzia Złotych Toporów),
  • Anna Leman (sędzia 6 edycji konkursu Złote Topory),
  • Wojciech Rzadek (organizator i sędzia konkursu Pucharu Mistrza Mistrzów),
  • Jerzy „Greg” Nowak (organizator konkursu „Złote Kości”, sędzia Złotych Toporów),
  • Hubert „Jankoś” Jankowski (pomysłodawca i organizator konkursu Złote Topory, sędzia Pucharu Mistrza Mistrzów).

Kłamca (turniej gry)
Łukasz „Azur” Sadkowski – TOPORY

Kłamca to gra kościana nastawiona zarówno na szczęście jak i na umiejętność oszukiwania przeciwnika. Zagramy na standardowych zasadach, podział będzie zależny od ilości graczy. Wygrywa tylko najlepszy kłamca!

Laser-Tag
Jakub „Lemek” Leman – PROJEKT KORUND

Laser-tag – podobny do paintballa sport, w którym zawodnicy strzelają do siebie wiązką podczerwieni LED. Zbierz 2-4 osobową drużynę i przećwiczcie strategię, współpracę i walkę drużynową przed sobotnim turniejem! Albo po prostu dobrze się bawcie biegając po lesie z replikami karabinów 😉

13:00

Dziedzice Bohaterów – sagi pokoleniowe w RPG (prelekcja)
Jakub Zapała – EKIPA DZIEDZICTWA IMPERIUM

Kiedy Luke Skywalker otrzymuje miecz świetlny swojego ojca i wstępuje na ścieżkę, która doprowadzi go do zostania Jedi, jest w tym momencie coś potężnego. Chłopak z pustynnej planety staje się częścią większej historii, sięgającej lata wstecz. Jeśli widzieliśmy prequele, emocje są tym większe. Wiemy, jakiej historii staje się on kontynuatorem. Co było przed nim i z jakimi grzechami przeszłości będzie musiał się zmierzyć.
Literatura i filmy pełne są opowieści o ojcach, synach, matkach i córkach. Rozliczeniach z przeszłością i „przekazywaniu pałeczki”. W RPG stanowią one jednak rzadkość. Jest oczywiście kilka znaczących wyjątków. jak np. Pendragon, są też systemy próbujące łączyć postaci z różnych pokoleń, jak polskie Dzikie Pola czy Monastyr – to jednak nie to samo. Na marginesie konstruowania zasad gry pokoleniowej w Dworach Końca Świata, chciałbym porozmawiać z Wami o budowaniu takiego typu rozgrywki i prowadzeniu sesji z jego udziałem.

14:00

Rdzawy Widelec – konkurs dla MG! (konkurs)
Anna Leman – TOPORY, Jakub „Lemek” Leman – PROJEKT KORUND

Bardziej ekskluzywny od PMM, Złotych Toporów i nagrody za dobre zachowanie w podstawówce razem wziętych! Mistrzowie Gry będą rywalizować o tytuł najlepszego, oraz o nagrodę główną – Rdzawy Widelec. Wśród konkurencji m.in. kontrolowanie niepokornych graczy, wymyślanie scenariusza „na szybko”, improwizacja epickich opisów.

Piosenkowe scenariusze (warsztaty)
Łukasz „Paździoch” Pańczyszyn – TOPORY

Zdarza się wam często, że sesja coraz bliżej, a wy jeszcze nie macie gotowego scenariusza? Jak to najlepiej rozwiązać? Z pomocą MUZYKI. Tak jest!
Krótkie zajęcia warsztatowe przeprowadzone w luźnej i zabawnej atmosferze. Każdy z uczestników dostanie losowo wybrany utwór w oparciu, o który będzie musiał przygotować szybki draft scenariusza.
Docelowo będziemy pracować na schematach używanych przy tworzeniu scenariuszy do Tajemnic Pętli, ale nie ograniczymy się tylko do nich 😉

Konkurs Tolkienowski
Magdalena „Wiewka” Kalinowska, Hubert „Jankoś” Jankowski – TOPORY

Elen sila lumenn omentielvo! Droga, którą przebyliście była długa i kręta, zatem usiądźcie na chwilę i podzielcie się wiedzą, którą nabyliście. A może trochę rozrywki? Hmmm… Gra w zagadki? Zatem, quel marth!

Na Croma, Sigmara i Boga-Imperatora! czyli co to Copernicus Corporation w tym roku wydaje (prelekcja)
Jakub Zapała – COPERNICUS CORPORATION

Copernicus Corporation wydaje RPG od lat i są to tytuły dobrze Wam znane. Dark Heresy, Warhammer fantasy Roleplay i Witcher to jednak tylko wierzchołek góry lodowej. W tej chwili pracujemy nad wieloma projektami, których większość powinna ukazać się jeszcze w tym roku. Pozwólcie więc, że opowiem Wam o postępach linii wydawniczych, które już są otwarte oraz nadchodzących Age of Sigmar, Conanie i Wrath & Glory.

Łucznictwo dla początkujących (pokaz)
Nina „Ktulu” Wilczyńska

Szybki kurs obsługi łuku dla tych, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę poza filmy i gry komputerowe, szczególnie przydatny dla literatów, artystów, graczy RPG i wszystkich innych ciekawych tego sportu. Wytłumaczę jak obchodzić się z tą bronią, czego wymaga i ile kosztuje takie hobby w dzisiejszych czasach.

15:30

Jugger – postapokaliptyczny sport dla twardzieli
Marek Mydel – WYDAWNICTWO GALAKTA

Widzieliście film Krew bohaterów (Salute of the Jugger)? Chcecie przez chwilę poczuć się jak prawdziwi wojownicy? Czas chwycić za (bezpieczne) łańcuchy i broń i ruszyć do walki o psią czaszkę. Podczas tego wydarzenia nauczycie się zasad juggera, postapokaliptycznego sportu, a jeśli zbierzecie ekipę 4 lub 5 osób, zagracie i poczujecie na własnej skórze, że postapo to nie rurki z kremem!

16:00

Przerwa obiadowa

17:00

Whose line is it anyway? (konkurs)
Jan „Mith” Łajkowski – TOPORY

Konkurs RPG w konwencji Whose Line is it anyway. Uczestnicy dostawać będą krótkie zadania improwizacyjne w konwencji któregoś z systemów RPG.
Doświadczenie w improwizacji nie jest niezbędne, każdy gracz sobie poradzi.

Spotkanie z wydawnictwem Galakta
Marek Mydel – WYDAWNICTWO GALAKTA

Jeśli chcecie poznać kulisy wydawania takich tytułów, jak OBCY Gra fabularna, czy Mutant: Rok Zerowy, przedstawiciel Galakty będzie na miejscu, żeby odpowiedzieć na Wasze pytania, uchylić rąbka tajemnicy w kwestiach planów na kolejne miesiące i posłuchać o Waszych wrażeniach i oczekiwaniach dotyczących systemów Galakty.

RPG w armii (prelekcja)
Aleksandra „Andrzej Sapkowski” Scibisz

Czy istnieje zapotrzebowanie na RPG w armii? Postaramy odpowiedzieć na to pytanie w trakcie tej prelekcji.

Spotkanie autorskie, czyli porozmawiajmy o literaturze (panel dyskusyjny)
Hubert „Hunter” Gruszczyński

Większości ludzi wydaje się, że pisarz jest jakimś surrealistycznym golemem pozszywanym na Wydziale Filologii Polskiej z resztek studentów, którzy nie przetrwali trudów sesji egzaminacyjnej. Dużym szokiem dla czytelników bywa fakt, że jest to całkiem przyziemna osoba, z którą można najzwyczajniej w świecie usiąść i porozmawiać. Tylko o czym? O jego książkach? Tak! O tworzeniu książek? Tak! O inspiracjach i natchnieniu? Tak! O literaturze jako takiej? A dlaczegóż by nie? Jest to też unikalna możliwość zadania osobie bezpośrednio zaangażowanej w proces twórczy, odwiecznego pytania wszystkich nauczycieli języka polskiego, a mianowicie: „Co autor miał na myśli?”
Wydana została trzecia część trylogii „Wielki układ” więc jest nowy pretekst do dyskusji.
Najaktywniejsi uczestnicy dyskusji zostaną nagrodzeni książkami.

Spotkanie z GF Darwin

18:00

Miejsce godne zaznaczenia na każdej mapie, czyli jak stworzyć sektor specjalny w Mutancie: Roku Zerowym
Marek Mydel – WYDAWNICTWO GALAKTA

Wspólnie z przedstawicielem Wydawnictwa Galakta macie okazję stworzyć wyjątkowe miejsce – sektor specjalny Strefy, który Wy oraz potomni wykorzystają na swoich sesjach Mutanta: Roku Zerowego. Sięgnijcie po pokłady pomysłów, przypomnijcie sobie najbardziej odjechane motywy postapo i wskakujcie na główkę do strumienia inspiracji (nie gwarantujemy wysokiej czystości wody).

Medytacja wśród szyszek
Jan „Dżuls” Walendzik – TOPORY

Zapraszam do wspólnego siedzenia w lesie i oddychania. Polecam zabrać poduszkę, albo coś miękkiego pod dupsko. Jeżeli nie macie żadnego doświadczenia z medytacją, to chętnie wytłumaczę co i jak.

19:00

Zapisy na sesje (dla MG prowadzących w czwartek)

19:30

Zapisy na sesje dla pozostałych uczestników konwentu

20:00

Rozpoczęcie sesji

24:00 lub później – po zakończeniu sesji prowadzonych w ramach konkursu Złote Topory

RPG po zmroku – rozmowy o RPGach
Marcin Kuczyński – GAME MACHINERY

Chyba nie powinno dziwić, że przez ponad 50 lat istnienia naszego hobby, obok systemów o wojownikach, kosmicznych piratkach, badaczach tajemnic i magicznych kucykach, powstało też całkiem sporo gier skupiających się na seksie i erotyce. Wpadnijcie na przegląd najciekawszych, najbardziej odważnych, albo po prostu dziwacznych erpegów, których wspólnym mianownikiem jest seks. Pokłońmy się wspólnie rzeszy twórców, która to właśnie erotykę uczyniła centralnym punktem swoich gier – czasem z lepszym, a czasem z gorszym skutkiem.

Sesje piątek

Storytelling – „Na Bałuty jedno oko wystarczy – Ślepy Maks historia nie do końca prawdziwa”
Jakub „Góra” Górecki – TOPORY

Łódź lata 20. i 30. XX wieku max [hehe], czwórka graczy wyruszy śladami polskiego Ala Capone – Maksymiliana Borsztajna, łódzkiego założyciela Dintojry, gwałtownika, bandyty obrońcy uciśnionych Żydów, łódzkiego Robin Hooda.
Czworo graczy z różnych klas społecznych, pragnących przypodobać się Ślepemu Maksowi będzie musiało odbyć przedziwną podróż w odmęty łódzkiego rynsztoka, wspiąć się na fabrykanckie salony, żeby na końcu…
Ale co ja Wam będę mówił… Zapraszam.
Tylko nie zapomnijcie tytki jakby się komu ulało, Jahwe broń od nadmiaru goudy!
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Ograniczenia wiekowe: 18+
TW: przemoc, uszkodzenia ciała, tortury

Legenda Pięciu Kręgów – „5 kolorów”
Julia „Tężec” Kowalczyk

Honor, sprawiedliwość, współczucie, mądrość – tymi cechami powinni odznaczać się dobrzy Samurajowie.
W pałacu, w którym szeleszczą jedwabie i przemykają po ścianach cienie, 4 młodych samurajów otrzymuje swoje pierwsze ważne zadanie.
Czy uda im się wypełnić wolę swego Daimio i dowieść, że zasługują na swój status?
Uwaga!
Sesja jest przeznaczona dla graczy początkujących lub średnio zaawansowanych, starych wyjadaczy systemu L5K przepraszamy 🙂
Nie trzeba mieć własnych kostek, ale są mile widziane.
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Ograniczenia wiekowe: 16+
TW: krwawa walka

Zew Cthulhu 7 ed. – „Zorze nad Kenai”
Krzysztof „Człowiek ze Złotą Gałką Oczną” Kubicki

Poza sezonem turystycznym Kenai na Alasce pustoszeje. Jest styczeń, więc sześć godzin światła dziennego i dmiące wichury powodują, że wszyscy chcą zostać w środku. Kiedy pod koniec dnia patrol lokalnej policji zostaje wezwany do znajdującej się nieopodal Kenai rybackiej miejscowości – spodziewają się raczej pijaków tłukących się na parkingu 7/11 albo zamarzniętego bezdomnego. To, co na nich czeka jest jednak dużo gorsze, a swe korzenie ma w historii półwyspu i lokalnych wierzeniach.
Postarajcie się nie zamarznąć i przy odrobinie szczęścia – dowiedzieć się co kryje się w najmroczniejszych zakątkach półwyspu Kenai.
Sesja na około 4-5 godzin dla 4 graczy wcielających się w rolę funkcjonariuszy lub cywilnych pracowników policji miasta Kenai. Sesja jest osadzona w latach 90., a nastawiona głównie na budowanie atmosfery grozy i stopniowe poznawanie tajemnic. Coś dla fanów Twin Peaks i Z archiwum X.
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Liczba graczy: max 4
Ograniczenia wiekowe: 16+
TW: przemoc, śmierć, narkotyki, przemoc wobec zwierząt, przemoc psychiczna.

FU – „W stronę cienia”
Wojciech Rzadek – LANS MACABRE, ERPEGOWY YAK

Zapraszam serdecznie na sesję w klimacie w klimacie X-Menów na mechanice FuRPG. Grupa mutantów otrzymuje zadanie odszukania porwanych młodych adeptów ich szkoły. Za wszystkim zdaje się stać dobrze im znana osoba. Czy uda im się ta niebezpieczna misja? Czy wpłynie to na losy ich szkoły? To okaże się już na sesji.
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Liczba graczy: max 4
Ograniczenia wiekowe: 16+
TW: walka, wątek osierocenia i rodzinnych problemów, miłość.
Wszystko będzie raczej na lekko i wesoło, dużo wybuchów i fajnych akcji. Żadnych patologii.

Ars Magica 5 ed. – „Chłopiec, którego wszyscy chcieli”
Krzysztof „Cris” Krzyżanowski – TOPORY

Aleksandr „Sasha” Wasiljewicz Misurov przepadł. Uciekł, zginął, a może został porwany? Czy nasi bohaterowie zdołają go ocalić. O tym przekonamy się już wkrótce…
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Ograniczenia wiekowe: 16+
TW: przemoc

Fate/modern gangs – „Opiekunowie”
Paweł „Skała” Jurgiel – LANS MACABRE, ERPEGOWY YAK

Życie nastolatków z getta wywraca się do góry nogami, gdy ich matka ląduje w szpitalu. Brak ubezpieczenia potrafi doprowadzić do bankructwa każdą rodzinę. Co stanie się z taką, która i tak już nic nie miała?
Odpowiednia dla początkujących: NIE
Ograniczenia wiekowe: 18+
TW: przemoc, uzależnienia, uprzedzenia, brutalność

Honor i Krew – „Starsi Bogowie”
Łukasz „Azur” Sadkowski – TOPORY

Gaijini zajęli nasze porty. Gaijini przywieźli broń zdolną masakrować naszych ludzi jak gdyby byli popiołem od urodzenia. Gaijini pojęli nasze kobiety za nałożnice zaś dzieci zmusili do pracy. Gaijini jeszcze nie wiedzą co ich czeka. Gaijini muszą umrzeć.
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Ograniczenia wiekowe: 18+
TW: brutalność, śmierć, głód, pragnienie, przemoc wobec zwierząt, przemoc wobec dzieci

Potwór Tygodnia – „Pół potwora zza krzaka”
Paweł „Hassan” Ścibiorek

Luźno, zabawnie, potworzaście 😉
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Ograniczenia wiekowe: NIE
TW: brak

Star Wars – „Wyprawa po kasę”
Sergiusz „5ER6I0” Olkowski – TOPORY

Wasza paczka latająca na małym, szybkim, pomalowanym na czerwono YT-2400 właśnie przepiła wszystkie oszczędności, a znikąd pojawia się przerażony Toydarian błagając by zabrać go do jego rozbitego frachtowca, aby odzyskać towar Hatta, lecz wszyscy słysząc to śmieją się z niego i patrzą jak na chodzące już zwłoki. Dopada do waszego stolika szukając w waszych oczach ratunku…
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Ograniczenia wiekowe: 16+
TW: brak

7th Sea – „Perłowy Galeon”
Aleksandra „Olivander” Zaręba

Załoga Młodego Pokolenia Piratów decyduje się odnaleźć legendarny skarb, by raz na zawsze zapisać się na kartach historii naszej Nacji, po tym, jak od lokalnych weteranów usłyszeli Historię o Statku, wypełnionym aż po bocianie gniazdo perłami różnego rodzaju oraz skrywającym na swoim pokładzie Sekret Wiecznej Młodości.
Czy zaufają mapie zakupionej od Khitajskiego Poławiacza Małży? Czy popłyną własną drogą?
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Ograniczenia wiekowe: 13+
TW: brak

Savage Worlds w świecie The Elder Scrolls – „Skrzynia-niespodzianka”
Gabriel „Muffin” Wołynko – TOPORY

Dla poszukiwaczy przygód, zwłaszcza początkujących, każde zlecenie jest na wagę złota. Szczególnie takie, które ze złotem ma wiele wspólnego.
Pewien norski alchemik wysyła was w podróż do jednego z kurhanów, aby dostarczyć tajną przesyłkę do jego klienta. Poszedłby sam, gdyby kurhan, nie był odcięty od bezpiecznej części świata… a klient, byłby zwykłym kupcem.
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Ograniczenia wiekowe: NIE
TW: brak

Warhammer 40 000: Only War – „Ostatnia nadzieja”
Karol „Dzik” Olchowy

Natarcie arcywroga Imperium przełamało linię obrony ludzi. Ostatnią szansą na zatrzymanie ofensywy jesteście Wy. Musicie wyrwać się z okrążenia i skontaktować z flotą. Czy będziecie wystarczająco silni i bezwzględni, aby przetrwać?
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Liczba graczy: max 4
Ograniczenia wiekowe: 16+
TW: wojna, przemoc, śmierć, horror

Defiant RPG – „Przeszłość Bridgewood: urodziny Princepsy”
Katarzyna Kuczyńska – GAME MACHINERY

Prowincja Bridgewood Boulevard przeszła ostatnio trudną próbę. Princeps Małżonek został zamordowany w tajemniczych okolicznościach. Princepsa Amathea Zeruel nie chce jednak myśleć o stracie męża. Zamiast tego zatraca się w coraz to nowych rozrywkach. Zbliżające się urodziny Princepsy mają być huczną i nietuzinkową imprezą na cześć władczyni. Jak to jednak często bywa, nie wszystko idzie po myśli organizatorki imprezy, Lady Denevii Aratron…
Jeszcze przed polską premierą macie okazję pograć w Defiant RPG, grę urban fantasy o współczesnej, nadnaturalnej arystokracji. Wcielicie się we władców miasta: anioły lub przebudzonych na nowo starożytnych bogów i skosztujecie życia pełnego przepychu, przyjemności, dworskich intryg i romansów. Wcześniejsza znajomość systemu nie jest wymagana. Jako, że korzystamy z angielskiej wersji gry, zdecydowanie przyda się znajomość angielskiego.
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Liczba graczy: max 3, co najmniej 1 graczka
Ograniczenia wiekowe: 16+
TW: Lista triggerów zostanie ustalona z graczami na początku sesji.

FATE – „Żabie udka”
Katarzyna Żmuda

Jak każdego roku, również i w tym, Baronowa organizuje uroczyste obchody z okazji swoich imienin. W tym ważnym dniu chce otaczać się ludźmi ciekawymi lub też z jakiegoś względu ważnymi dla siebie. Tym razem udało wam się zaliczyć do tego grona – otrzymaliście zaproszenia do Dworu Kamieniarz. Wiecie, że pobyt na Dworze nie będzie należał do całkiem prostych, ale zdajecie sobie też sprawę z tego, że kto przypadnie Baronowej do gustu, ten może liczyć na niemałe wsparcie w przeróżnych sprawach i problemach. A Baronowa koneksje ma niemałe. Będziecie musieli za wszelką cenę pokazać jej, że jesteście warci jej uwagi, jednocześnie pamiętając o przestrzeganiu panujących na Dworze Kamieniarz licznych zasad i zwyczajów, a to wszystko osnute tajemnicą dziwnego zniknięcia.
Klimat intryg i tajemnicy, podszyty nutką absurdu i dziwności; mocne osadzenie na relacjach między postaciami (tak graczy, jak i niezależnymi). Znajomość systemu nie jest wymagana.
Gotowe postaci.
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Ograniczenia wiekowe: 18+
TW: przemoc, śmierć, ostry język, przemoc wobec zwierząt.

Defiant RPG – „Przeszłość Bridgewood: Urażony smok”
Marcin Kuczyński – GAME MACHINERY

Niczym przerażające smoki z prastarych legend, członkowie Domu Shemesh łatwo wpadają w gniew. Niespodziewany akt agresji Lorda Raghana Shemesha może pchnąć sąsiadujące Prowincje ku krwawej wojnie – chyba, że ktoś znajdzie jakieś wyjście z tej sytuacji.
Jeszcze przed polską premierą macie okazję pograć w Defiant RPG, grę urban fantasy o współczesnej, nadnaturalnej arystokracji. Wcielicie się we władców miasta: anioły lub przebudzonych na nowo starożytnych bogów, by skosztować życia pełnego przepychu, przyjemności, dworskich intryg i romansów.
Wcześniejsza znajomość systemu nie jest wymagana – wspólnie ustalimy co i jak i stworzymy postacie. Jako, że korzystamy z angielskiej wersji gry, zdecydowanie przyda się znajomość angielskiego, żeby lepiej poradzić sobie z mechaniką.
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Liczba graczy: max 3
Ograniczenia wiekowe: 16+
TW: Lista triggerów zostanie ustalona wspólnie z graczami na początku sesji.

Ostrza w Mroku – „Klasyczna, improwizowana sesja w Ostrza w Mroku”
Sebastian „Mesjasz” Kowalski

Ze względu na specyfikę systemu konieczna jest – przynajmniej pobieżna – znajomość Ostrzy w Mroku. Mogę udostępnić podręcznik przed sesją jak ktoś szybko czyta.
Odpowiednia dla początkujących: NIE
Liczba graczy: max 3
Ograniczenia wiekowe: 16+
TW: przemoc

Warhammer 2 ed. – „Pokrak”
Natalia „Ex” Krzymińska – TOPORY

Jesteście drużyną łowców nagród, najemców i złodziei, chwytacie za każdą dobrze płatną pracę, nieważne, czy to uciszenie zbyt zuchwałego polityka, czy zaniehanie rozplenienia kolejnego dziwnego kultu. Potwory, magia, chaos, nie jest wam to obce, choć dopiero wasza przygoda się zaczęła. Raptem pół roku temu, Hrabia Harold zebrał was i wskazał misję, misję oczyszczenia świata z plugastwa jakim jest chaos. Dlatego też, eskorta księcia na drugą stronę gór wydała wam się zbyt spokojnym wyzwaniem. Od czego mają straż? od czego osobistych najemników? Czort wie dlaczego akurat wy zostaliście przydzieleni. Informacji jest niewiele, a cel względnie prosty – pilnować, by książę nie opuszczał powozu i nie wychodził na światło dzienne, bezpiecznie dostarczyć go do pustelnika Omara, który osiadł po drugiej stronie góry, oraz wrócić z notatką od pustelnika. Prosty cel. Szybki pieniądz. Łatwa rekomendacja.
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Liczba graczy: 4-5
Ograniczenia wiekowe: 16+
TW: brak

Earthdawn – „Niedokończona historia”
Piotr „Banan” Banasiński – TOPORY

Historia ta ma miejsce się w Jerris. Jej bohaterami są przyjaciele z dzieciństwa, a dziś początkujący Adepci. Los dał im szansę rozwiązać tajemnicze wydarzenie sprzed lat. Czy uda im się zakończyć historię, która zaczęła się wiele lat temu?
Odpowiednia dla początkujących: NIE
Ograniczenia wiekowe: 16+
TW: brak

Patrol – „Get to the choppa!”
Wojciech „Ciapek” Bogdański – TOPORY

Wojna w Wietnamie. Jej bezsensowność i brutalność, jak również braterstwo ludzi. Różnorodność broni lokacji i zadań do wykonania. Długie patrole, zacięta walka i wszechobecna dżungla.
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Ograniczenia wiekowe: 16+
TW: przemoc, krew, wojna

Warhammer 4 ed. – „Jatka w Spittlefeld”
Cezary „Klasyk” Wojda – TOPORY

Po długiej podróży dotarliście do Ubersreiku. Zatrzymaliście się w domu czynszowym Spittlefeld. Jesteście przemęczeni, ale zbliżający się termin zapłaty za dwa tygodnie Waszej ciężkiej pracy przy transporcie ładunku, wynagradza wszelkie niedogodności. Dwa dni drogi dzielą was od sfinalizowania transakcji. Co przyniesie jutro? Jeszcze nie wiecie… Najpierw, trzeba się wyspać!
Odpowiednia dla początkujących: TAK
Liczba graczy: 4
Ograniczenia wiekowe: 16+
TW: brutalność, wulgaryzmy, śmierć

Program Sobota

11:00

RPGowe koło fortuny
Wiktoria „Yvie” Walczyńska – TOPORY

Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie RPGowe Koło Fortuny. Sprawdź swoją wiedzę na temat różnych systemów i zgarnij nagrodę!
Liczba uczestników: 2-6*
Trudność haseł konkursowych: łatwa/średnia
Nagradzane miejsca: 1

  • Można zapisać się jako dwuosobowy zespół, ale nagroda za pierwsze miejsce będzie dokładnie taka sama jak w przypadku jednego uczestnika.

Skończ aktorstwo żeby grać w eRPeGi
Szymon „Shimmy” Głażewski

Czy pierwsze było zainteresowanie grami fabularnymi czy marzenie grania w filmie? Pewny jestem, że obie te rzeczy w moim życiu miały na siebie wpływ. Chciałbym opowiedzieć o tym jak aktorstwo pozwala być lepszym graczem.

Renesansowe opowieści o dziedzictwie, zaufaniu i zdradzie – prezentacja Dworów Końca
Świata Jakub Zapała – EKIPA DZIEDZICTWA IMPERIUM

W tym roku ukazała się najnowsza odsłona Dworów Końca Świata. Z nową mechaniką odświeżonym settingiem i zupełnie nowym standardem wydania otwieramy nową linię wydawniczą. Przedstawię Wam grę, która łączy w sobie mroczne fantasy, powieść płaszcza i szpady, romans awanturniczy i sagę pokoleniową. Grę nie tyle o polityce czy władzy, a o budowaniu własnego dziedzictwa i zaufaniu pomiędzy Waszymi bohaterami.

Wielka Improwizacja (konkurs)
Paweł „Skała” Jurgiel, Wojciech Rzadek – LANS MACABRE, ERPEGOWY YAK

Zapraszamy na kolejną edycję tego wyjątkowego konkursu! Grupa Lans Macabre, obecna na Toporiadzie, zaprasza na Wielką Improwizację. Bitwa o tytuł Mistrza Opisu! Będzie muzyka, będą twardzi przeciwnicy, będzie Twoje 5 minut! Każdy z uczestników ma do przejścia kolejne, coraz trudniejsze etapy w drodze do finału. Szaleni prowadzący wybrali dla Was muzykę z najbardziej wykręconych filmów, najmniej ciekawych wykonawców, najbardziej niespełnionych kompozytorów, do których Wy, uczestnicy, będziecie musieli pójść Na żywioł i zaimprowizować doskonały opis, zgrywający się z lecącą w tle muzyką. W tym konkursie potrzebny Wam jest tylko głos i błyskotliwość słowna. Oraz oczywiście odwaga. Czy stawicie czoła wyzwaniu?

Pokaz gry bitewnej 9th Age
Maciej „Reiver” Kłos – TOPORY

Utrzymywana przez setki pasjonatów z całego świata, The 9th Age jest darmową, stołową grą fantasy, zaprojektowaną dla każdego.
Przypadkowi gracze pokochają nieograniczone możliwości dostosowywania armii reprezentowanych przez modele dowolnej firmy oraz możliwość grania w zabawne gry, o których nie decyduje pojedynczy rzut kostką. Gracze turniejowi docenią precyzyjne zasady i wyjątkową równowagę. Opowiadacze mogą zanurzyć się w scenerii charakteryzującej się realizmem, zakorzenionym w autentycznych średniowiecznych kulturach i legendach, w której jest nieskończone miejsce na własną historię.

12:00

Konkurs wiedzy o serialach: Synowie Anarchii i Mayans MC
Katarzyna „Kabira” Jabłońska, Hubert „Jankoś” Jankowski – TOPORY

Zapraszamy na konkurs wiedzy o serialach Synowie Anarchii i Mayans MC. Możecie się spodziewać pytań o różnym stopniu trudności, kalamburów, odgadywania cytatów, a nawet utworów muzycznych związanych z tymi seriami i wielu innych. Zapraszamy 2-3 osobowe drużyny.

Impro Warsztaty
Szymon „Shimmy” Głażewski

Ironicznie, do improwizacji trzeba się dobrze przygotować. Przyjdź na warsztaty, naucz się robić rzeczy na ostatnią chwilę i zmuś swój umysł do spontanicznego myślenia.

Spotkanie z Alis Games i Stinger Press
Radosław „Szewski” Staszewski – ALIS.GAMES, Tomek „Sting” Chmielik – STINGER PRESS

Zapraszamy na spotkanie z Alisami i Stingerami! Nowości, zapowiedzi, jak wydajemy i dlaczego… I miliony pytań, na które z chęcią odpowiemy. Zapraszamy.

Turniej Laser-Tag
Jakub „Lemek” Leman – PROJEKT KORUND

Turniej dla wcześniej zapisanych drużyn. W zależności od ilości chętnych przeprowadzony systemem każdy z każdym lub play off. Będą przeprowadzone krótkie gry scenariuszowe, takie jak: Dominacja, Team Death Match, Capture the flag.
Drużyny 3-4 osobowe.

13:00

Sesja RPG Wiedźmin – „Ścieżki przeznaczenia”
Julia „Tężec” Kowalczyk

Nie da się targować z przeznaczeniem – raz wytyczonej ścieżki nie da się porzucić, raz powiązanych ludzi nie da się rozdzielić i nie da się uciec przed tym co nieuniknione. A co jeżeli czekamy na swoje przeznaczenie od 15 lat?
TW: Brutalność, śmierć, przemoc słowna

14:00

Kalambury z filmów GF Darwin (konkurs)
Katarzyna „Kabira” Jabłońska – TOPORY

Serdecznie zapraszam na fajną zabawę przy kalamburach z filmów, a może dokładniej z cytatów z Wielkich Konfliktów autorstwa naszych gości czyli GF Darwin.
Zapraszam drużyny 3-4 osobowe, no bo raczej samemu to ciężko 😉

Survival w RPG i inne offtopy (panel dyskusyjny)
Jakub „Góra” Górecki – TOPORY, DZIKA TURYSTYKA

MG: „Dotarliście do miejsca na nocleg”
G1: to ja rozpalam ognisko
G2: to ja idę coś upolować
G3: to ja stawiam szałas
MG: taaaa jasne, a jak DOKŁADNIE to robisz…

Erpegi w czasach zarazy, czyli jak przestaliśmy się bać i pokochaliśmy izolację (stand up)
Krzysztof „Człowiek ze Złotą Gałką Oczną” Kubicki – ZWIĄZEK REPTILIAN POLSKICH
Aleksandra „Andrzej Sapkowski” Scibisz – STOWARZYSZENIE PRAWDZIWYCH POLSKICH PISARZY, OBROŃCÓW FEMINIZMU I ENTUZJASTÓW FITNESU

Krok po kroku przejdziemy od wstępnego szoku poprzez dezorientacje aż do odkrycia potencjału gier RPG w czasach izolacji. Niezupełnie na poważnie porozmawiamy o wyzwaniach i potencjale gier RPG w niezwykle specyficznych warunkach pandemii. Będzie zabawnie, będzie strasznie, będzie ciekawie.

Spotkanie przed finałem Złotych Toporów

Spotkanie dla osób biorących udział w finale konkursu Złote Topory. Gracze wylosują u jakiego Mistrza Gry rozegrają sesję finałową.

Spotkanie organizacyjne do LARPA
Magdalena „Wiła” Sadowska – TOPORY

Spotkanie organizacyjne przed LARPem. Przydzielenie postaci, informacje wstępne.

15:00

Finał Złotych Toporów

LARP „Ostatnie Letnie przesilenie”
Magdalena „Wiła” Sadowska – TOPORY

„Ostatnie letnie przesilenie” to larp osadzony w słowiańsko-fantastycznym uniwersum. Elfy, krasnoludy, demony słowiańskie i wiele innych postaci pojawiających się w fabule, którą stworzysz wraz innymi graczami i MG. Jeśli chcesz przeżyć niesamowitą przygodę w wiosce pełnej magii, a nawet uratować świat to ten LARP jest obowiązkową pozycją dla Ciebie 😉

Alis Games i RPGi (panel)
Radosław „Szewski” Staszewski, Andrzej „Vermin” Jagła – ALIS.GAMES

Chcecie poznać Alisów? Pogadać o Wampirze? Kulcie? Innych tytułach? O planach i przyszłości? O historii Alisów? Ich przeszłości? Innych obszarach działalności? Zajrzyjcie na nasz panel!

16:00

Konkurs wiedzy i umiejętności bezużytecznych
Aleksandra „Ruda” Włodarczyk – TOPORY

Czy komary gryzą częściej brunetki czy blondynki? W jakim mieście znajduje się ul. Kubusia Puchatka? Jaki najwyższy wynik promila we krwi odnotowano w Polsce u żywej osoby? Te i inne niezwykle istotne informacje będziecie mogli poznać, biorąc udział w konkursie! Nie zabraknie również okazji do sprawdzenia swoich umiejętności w niezwykle przydatnych w życiu codziennym zadaniach 😀

Piraci – fakty i mity na przykładzie złotej ery piratów (prelekcja)
Sylwia „Astrid” Sałkowska – TOPORY

Arrrg, kamraci! Wszyscy znamy popularny wizerunek morskiego wygi z drewnianą nogą, przepaską na oku i papugą na ramieniu. Popularyzują go dodatkowo takie produkcje jak „Piraci z Karaibów” czy „Przygody Piotrusia Pana”. Jak jednak było naprawdę? Czy życie pirata wyglądało jak niekończący się ciąg szalonych przygód? Kim byli ludzie, którzy w pod koniec XVII i w XVIII wieku trzęśli przestępczym światkiem na wodach oceanów? O tym, i o kilku innych ciekawostkach dowiecie się z mojej prelekcji. Zapraszam na pokład!

17:00

Mistrzu Gry, Graczu – zagrzmijcie! (panel dyskusyjny)
Łukasz „Azur” Sadkowski – TOPORY

Grzmimy. Mocno, bez ogródek, o naszych problemach. Z graczami, z mistrzami gry, z systemami, z mechanikami, z ludźmi. Moderator czasem coś powie, czasem przerwie, będzie pilnował zdrowej komunikacji. Pomóżmy sobie wzajemnie i zróbmy razem krok w dobrą stronę.

18:00

Kalambury Earthdawn (konkurs)
Aleksandra „Olivander” Zaręba – TOPORY

Niesamowita rywalizacja o… jeszcze nie wiem co, w Kalamburach prosto z Barsawii.

Fantastyczne Zwierzęta Loren i jak je Znaleźć (i zjeść) (konkurs)
Artur „Thorsten” Polański – TOPORY

Zostań nowym Wielkim Łowczym dworu Króla Elfów… lub sam stań się posiłkiem. Pięcioetapowe igrzyska kreatywności i pomysłowości dla dwuosobowych drużyn ku uciesze elfiego dworu.

19:00

Świat Dysku (konkurs)
Barbara „Sarenka” Serbian

  • Ten konkurs robiony jest dla zabawy.
  • KIM JEST ZABAWA?
  • Nie, zabawa to nie jest ktoś. Zabawę się ma. Najlepiej dobrą.
  • MY MAMY DOBRĄ ZABAWĘ?
    Będziemy mieli! A gdyby ktoś miał zastrzeżenia do punktacji, niech pamięta: NIE MA SPRAWIEDLIWOŚCI. JEST TYLKO PROWADZĄCA 😉

Magiczna Wiedzówka Potterowska (konkurs)
Maciej „Medyk” Sobczyk – TOPORY

Myślisz, że wiesz już wszystko o magicznym uniwersum Harrego Pottera? Sprawdź swoją wiedzę, a jeśli ci się uda – nie ominie cię magiczna nagroda.

20:00

Zakończenie konwentu, Fireshow